Ketiba-tibaan yang menggilakan!

Assalamualaikum.
Pergh, for the first time after about 3 months
of school, I come early to school.
Penat da wey asyik ngadap orang same kt blik HEM tu.
Balik2 cikgu Razif, ckg Saw. Tade orang lain ke.
Lepas tu kt depan pagar pulak asyik ckg Zul Adam ngn ckg Khir.
Ta abis2 ngutok aku. Dengan ckgu Khairuddin pon aku da famous gak.
Ckgu Haslinda plak aku ta tau apsal die macam ta ambik kesah ngn aku.
Wah, sume dah kenal aku dengan kelambatan aku dtg skola.
Diorang pelik kalau aku ta de dlm klgn2 'customer2' blik HEM.
Bak kate ckgu Razif, aku ni da jadi regular customer da.
So of koz pelik klau aku ta de kt situ.

Pastu sume member2 aku sebok tanye,
aku apsal datang awal ari ni.
Datang awal salah dtg lmbt pon salah.
Kang aku ta dtg tros tanye lagi plak asal aku ta dtg..

Pastu mase first, sains.
Ckgu favrte aku, ckgu Nazifa ta de.
Entah pegi mane entah.
Time aku nak bayar yuran la plak die ilang.
Lame da ni pegang duit ni.
Kang ilang susah pulak.
So aku ngn budak2 laki kelas aku decide chill2 jap
kt pondok depan lab.
Dak pompuan naik kelas, aku pon naik la.

Kt kelas aku practice skill baru pusingkan pen di tangan.
Trick2 noob je. Pen ta sesuai nak buat trick2 pro.
Lepas tu ckgu Salleh masok ajar math.
Aku ta bleh tahan tol la dengar cara ckgu ni cakap.
Agak lawak. Ade aje. Sume intonasi die ape la.
Memang best. Pastu main citer2 plak.

Rehat aku trun ngn BFF aku, khalid ngn shafiq.
Makan sket je. Jimat duit la katekan.
Hahaha. Lepas tu naik kelas mase Pendidikan Islam pulak.
Blaja sket, salin nota.

(*Some text deleted due to wrong information.
Hahaha. Sorry yaw !)

Lepas agama ade kelas KHB kot.
So trun bengkel.
Biase dak2 laki kelas aku trun lmbt.
Then bagi alsan same. Ckgu lepaskan lmbt.
Tapi kali ni, aku smpai2 je,
budak2 pompan da conquer bengkel kitorang.
So terpakse la join diorang.
Tapi ckgu lain2.
diorang buat projek
kitorang buat ujian.
bapak bising gile bunyi mesin2 die.
Ta dapat fokus langsung.
Tapi aku ta penah pon nak study sungguh2 untuk kh ni.
Ta pena la dpt A aku rase. Aku redha je.
Macam ta penting so ta ambik kesah sngt.
Tapi nnti aku study la betol2 balik.

Mase kelas BM plak,
ckgu Haslinda check signature yg die
sruh parents kitorang sign. Tapi aku terlupe.
Die ckp ape masalah aku ni.
Aduh. Sebab ta ade tndetngn pon kne lecture ar?
Lepas tuh, buat latihan plak.
Tengah2 buat tu, ckgu tetibe pnggil name aku.
Sebab kate die ade yg kje ta lengkap.
Lepas tu aku dtg je la depan.
Sume dak tngk kot.
Aku chill je. Hahahhaa.
Sengal tol aku lupe nak garis jawapn untuk pmbtulan latihan lepas.
Lepas da garis gi anta.
Everything's under control.

Pastu mase BI bapak mngntok gile mate aku.
Nak kate ta tido tipu ar.
Aku tido awal giler.
Ta tau ar pehal ngntok giler.
So aku lean la pale aku atas meja.
Pastu balik agak awal.
Ajak dak2 ni chill2 je balik awal.
Hari jumaat bukan skola pon.

Aku biase la.Trun ngn Khalid n Shafiq.
Macam biase. Aku menjadi setan.
Aku ta la setan sngt macam diorang.
Tapi sket je la. Pastu chill2 plak ngn sume dak2 laki.
Pastu balik lmbt.
Da la kol 3 ade practice bdmntn.

Practice bdmntn aku sengal giler.
Skill aku tetibe ilang.
Paling menyakit kan ati,
baju aku bleh plak koyak.
Nasib baik koyak time2 nak balik.
Kebod*han betol la.
Agak malang betol nasib aku.
Ta pe la. yang penting aku idop lagi.
Eh, macam a de kne mngena jer.
Hahahha. That's all for this post.
Enjoy Song of The Post.
Hahahha.

"Secondhand Serenade - Fix You"

(Click to play)



When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home,
And ignite your bones,
And I will try to fix you,

High up above or down below
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
Just what you're worth

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Tears stream down your face
When you lose something you cannot replace
Tears stream down your face
And I

Tears stream down your face
When you lose something you cannot replace
Tears stream down your face
And I

Tears stream down your face
I promise you I will learn from my mistakes
Tears stream down your face
And I

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you


Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

What do you feel?