Saintis + Chef = ???

Assalamualaikum.

Firsly,
Mid year examination da abis.
Tahniah rakan-rakan. And for 'you', dont be sad. Ramai lagi yg ta bule buat.
Paper Math susah siket. Tapi aku buat je slagi bleyh jawab.
Alhamdulillah sume berisi jawapan.
 Tawakal je la bleyh dapat A ke tak tu.

Semalam punyer semalam,
aku lapar. Then masak mee sedap. Bukan yg mee goreng tapi yg aku ta pena buat.
Slalu mee sedap jenis yg mee goreng.

Bace instruction, then masak la.
Tapi masin gile sbb ta de air. Slalu masak maggie kari tu mmg kering aku buat.
Pastu letak la air masak.
Banjir. Ah sudah! Tawar pulak.
Kepala da gile. Ternampak milo gi letak bnyk2.
Rase lain macam je.
Kepala jadi gile lagi kuat. Alang2 ta jadi, buat experiment best gak.
Experimen best. Aku suka. Cita2 saintis. Hahaha.
Aku nekad na masak balik maggie tu.

Cari barang2 ape yg bleyh letak.
Nampak serbuk cili, letak. Nmpk serbuk kunyit, letak.
Bnyk gak. Ingtkn na letak tepung tapi 'orang tu' kate nnti tawar.
So tak letak. Pastu angkat. Rase bleyh tahan.
Pastu aku da start pening mkan minatang tuh.
Pening gile2. Tak terungkap. Adoi. Ni la pdahnye klau saintis ngade2 na jadi chef.
Tengok la. Nampak cm biase tapi rase lain sket sbb ade knyit.



Pastu tadi, tnga bosan2, dpat plak idea buat resipi baru untuk air.
Antra bhan2 yg aku letak,
milo, kopi, nestum, oat, gula, susu, 1 potong perahan limau & 8 bji anggur kecik yg diperah.
This is the result


Nampak pelik kan. Rase die? All in one. Sume ade.
Hahaha. Try la sndri klau na tau.
K la. That's all for now.
Btw, check my song on this blog.
New song from Secondhand Serenade 'You Are A Drug'

Ta sabar na gi kelas esok. IMY! Haha.
Cya!
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

What do you feel?