Apekah!

Assalamualaikum . .  . .

Ok ok. I really pissed off by Adam today.
Banyak mulut pastu ckap bnda ta berasas.
Tolong la. People around you OBVIOUSLY hate you much.
 Didn't he wonder and think why?
First, blagak nak mam.
Second, bnyak mlut.
Third, blagak rajin tapi habuk pon ta de.
Fourth, mnyakitkan ati.

Tak boleh ke sedar siket nape kitorang ni ta suke and slalu buli dia.
Dah tau kitorang suka buli kau sebab kau ni bnyk ckp, then try to be silent la.
And kalau kat kelas, tak perlu la nak tunjuk rajin bukak bku.
Bile aku tanye balik ape yg dbace, ta tau plak na jwab ape.
Na tunjuk rajin depan cikgu la tu.
Then, klau lepas ape2 test ckg bagi, aku slalu tanya, senang ke susah soalan tu.
Klau dlu kali pertama ngn kedua aku tanye, jwpan bukan main berlagak.
Jawapan die 'boley la, senang jugak la, etc'
Then tngk mrkah die dpt, baper sangat je.
Aku bukan na brlagak tapi orang lain pon ta de la buat cm tu.
Soalan senang pon diorang ckp susah.
Ni tak, klau tanye kau, soalan senang bagi kau senang, and soalan susah bagi kau senang jgak.
Mcm test lepas, anta cepat. Tapi sparuh pon ta dpt.
Aku anta cepat sbb aku da mlas na ngadap kertas tu lagi.
Semak la dlu ke ape ke. 
Skrng klau aku tanye susah ke senang, die jwab (masih) dgn intonasi blagak, 'No komen, entah la etc'
Ckp je la susah. Takot aku hina kau sebab bagi kau susah ke?
Aku ta pena hina orang klau die bodo camane skali pon.
Tapi klau blagak sangat memang kne la ngn aku.

And and and and, paling mnyirap giler aku tadi.
Nasrul tanya dlu ade main sukan ape ape tak.
Die ckp ade, badminton. Tanye menang ke tak.
Jawapan yang membelagakkan dari dia "Mase pertandingan dapat no 4"
Die ckp 2 daerah, bnyak skolah. Then dapat no 4.
Ok then. Thap kpercayaan aku kt die 2% je mase tu.
Aku ajak lawan badminton kat dewan.
Bukan main bnyk alasan die bagi.
Ta de raket la ape la. Raket aku sponsor la.
Aku pham rumah jauh tapi aku ckp na ambik and anta skali.
Aku tngk die, trnye tnye. Larat ke na pegang raket.
Asrap tanye, buat servis camane. Mcm ta tau je servis tu ape.
Tetiba sebut smash plak.

Eiiih! Geram giler aku.
Ta tau main ckp je la ta tau main.
Ni nak kalis kalis plak. Aku ckap takot tapi die kate tak.
Kate die, mesti kitorang anggap yg die tu menipu.
Aku dengan sakit ati nye ckp, abis tu mcm mane kitorang na percaya klau ta de depan mate.
He sounds as if he's so pro.Then prove it! We can only believe real thing.
Show us. Aku wakil skola ni pon second round da kalah.
Die no 4, semi final tu, 2 daerah, bnyk skola.
Ape nak takot ngn aku. Penipu besar! Nak kalis2 plak.
Benci betul aku orang blagak cm tu.

Nape tak mngaku yang kau pernah main sukan tenis je.
Senang siket na bagi alasan yang kt sni ta de court tenis.
Susah la sket kitorang na buktikan penipuan besar kau tu.
Hampeh betol. Geram sungguh. Memang patotla kne buli cm tu.
Buang buang la prangai yang kitorang tak suka.
Klau tak mnyusahkan kitorang je, and kau skali.
Sebab kitorang buat dosa buli kau and nyusahkan kau.

Haish! Da la Isnin ni trial PMR. Pastu buat dosa lagi buli die.
Entah bila nak mintak maaf. Kan nyusahkan kitorang tu.
Sengal benar. Da la. o/

Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

What do you feel?