Quran superb smooth beautiful recitation!

Assalamualaikum kalian. Waah. Sudah hampir habis bulan Syawal ye. Macam sekejap je. Puasa dah sebulan, raya pon nak sebulan jugak la. xD . Sekarang dah sebuk dah pasal open house la open day la. PMR pulak makin dekat. Pelajar cemerlang semua dah sibuk buat revision. Aku je yang cool lagi. Sebab aku bukan pelajar cemerlang pon. Tapi yang ni, aku nak citer pasal bulan Ramadan balik.

Bulan lepas (Ramadan) kalau aku stay rumah bosan-bosan, aku pon seperti biasanya akan Facebook-ing. Lepas tu, ada la pulak orang yang baik ni kongsi pasal video recitation al-Quran yang merdu. Aku memang bukak kalau ada orang share video kat FB tu. Aku pon bukak la video bacaan al-quran tu. Mula-mula, rasa tak sabar sebab sebelum ni dengar al-quran lagu yang diorang guna semua sama je. Dengarlah sendiri. Memang betul-betul superb.



So macam mana? Superb kan? Kan bagos kalau imam kampung aku baca semerdu macam tu. Memang tiap-tiap waktu solat aku takkan miss. And satu lagi, I wish I have his beautiful voice. Alangkah indahnya. Ohh. (aku da gila kot).

FYI, nama budak yang jadi imam tu Muhammad Taha al-Junayd. Search la kat Youtube untuk surah-surah yang lain. Memang menjadi halwa telinga aku la tiap-tiap hari. Silakan la convert video-video tersebut ke mp3 untuk diupload ke phone pulak ye.
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

What do you feel?