Soalan untuk saya!

Assalamualaikum macam biasa. Hehe.

Kali ni saya disuruh untuk menjawab beberapa soalan ini oleh owner blog MEMO OF LOVIE MIZZ.
Hah? Sape tu? Entah lah. Den pon ta kenal. Hahas.
Lihatlah betapa jhatnya aku kerana tak mengaku kawan sendiri. Ish ish ish..
Maaf kawan. Hanya gurauan saja. ;-)


Lima cerita kartun kegemaran anda?

Upin & Ipin! Yeah. Sokong hasil seni tempatan.
Doraemon! Haha. Ade sedikit unsur2 sy-fy ye.
Detective Conan! Kerana kekreatifan idea penjenayah melakukan jenayah tanpa kita expect cmne bley jadi.
Spongebob Squarepants! sebab lawak kering. Haha
Powerpuff Girls. Haha. Lalala. Biar laa..

Kalau diberi pilihan nak jadi kartun yang mana satu ?

Tak disuruh plih dari list yg kat atas tu kan? 
Aku nak Kiteretsu la. Hahas
Tetiba jadi budak2 pulak main pilih2 ni.

Kenapa pilih kartun tu ?

Sebab die pandai cipta alat2 yg gempak. Alat2 sains. Inovasi untuk memudahkan manusia.
Kalaulah betul2 wujud, kan best.

Lagu tema kartun kegemaran ?

An an an! Totte modaisuki!
Doraemon . . . !
Aku hafal tau dari awal smpai akhir. Hahaha.

Dua pengajaran yang korang dapat dari cerita tuh ?

Citer katun ade pngajaran ke? Hehe. Tak pe la aku jwab jugak.
Bijak menyelesaikan masalah.
Kebijaksanaan berfikir sesuatu yg luar biasa dengan penggunaan prinsip sains.

Tag 3 orang lagi dan jawab soalan ini.     

Unta
Lipan
Beruk

Untuk makluman anda, aku ni tengok tv pon jarang. 
Biasa kalau tengok tv, mmg channel2 sains la jadi plhan aku.
So untuk cerita2 katun yg aku listkan kat atas tu, tu semua citer2 katun yg aku pena tngk
masa kecik2 kbnykkannya. Tapi aku ttap lyan doraemon, conan atau upin ipin klau terbukak.
Yg lain2 tu pernah tngk skali2 je masa kecik2 dlu. 
So jangan salah faham ye dengan buat andaian yg aku masih budak2 sebab lyan kartun cmtu. Haha.
 
And lagi satu, sebab cik Miza dah tag aku, maka bersusah payahlah aku ikhtiar gune internet
nak update blog ni. Sian hah da lame ta update. Da la PC ta bley access tenet.
Dan sewaktu perkataan 'ini' ditulis,
jam kat laptop menunjukkan pukul 3.43 pagi. Wah.. 

Itu saja ye. Sekian terima kasih.
Comments
2 Comments

2 comments:

m!zz said... [Reply]

haha ! , kau nie .. kesian je . ape kena dgn internet kat rumah tu ? nape pc ta boole na access internet ?

Ajam said... [Reply]

Internet kat rumah ok. Cume port untuk cable dekat CPU tu rosak. Nak kne tukar network card. Pastu da ok da...

Post a Comment

What do you feel?