Let's rest our mind, friends

Sound test satu dua tiga.. Sound test satu dua tiga. Sound test lagi satu dua tiga empat li... err, lupa lah.

Aku nak happy (walaupun aku dah lama happy) kejap sebab sekolah aku cuti suda wey! Woooh! Tolong lah gembira untuk aku sekali. Jarang tu dapat cuti. Masa budak PMR pun aku tak dapat cuti. Sedih bonar la!

Yang pertama perkara menggembirakan aku, subjek Reka Cipta aku tak gagal. Hoho! Happy la wey... Bukan tak gagal je, malah dapat gred B+ tu. Pretty close to A-. Walaupun tak dapat A-, tapi aku dah cukup lega sebab dah dapat markah. Maknanya, tak la subjek tu gagal untuk final exam. In a better time, insyaAllah A lah tu.

Aku happy lagi sebab subjek kegemaran tetapi mencabar lagi menakutkan yang pertama dan kedua telah berlalu. Add Math dengan Kimia lah. Pergh! Memang tak lah aku nak dapat A- untuk add math macam yang aku target. Susah ley kertas dua tu. Kalau ada miracle, dapat lah gred B. Huhu.

Dan tadi, berakhir jugak exam kimia keseluruhannya. Tadi kertas 3 kimia and kertas 3 physic. Semalam aku tidur awal pukul 10 dengan sasaran nak bangun pagi. Tapi aku tak mengharap pun dapat bangun pagi sebab sebelum ni set alarm pukul 2-4, tak de pun aku nak bangun. Haha.

So semalam alarm tak set. Then dari bilik, aku cari tempat yang tak selesa sebab tak de lah lena nanti tidur tu. So sofa yang pendek menjadi destinasi pilihan. Sampai lah pukul 3 ayah aku kejutkan suruh tidur betul2. Dia nak ke tandas tu. So aku bangun lah then aku jawab, 'Tak pe jap lagi nak baca buku jap'. Maka aku pun minum lah air 3 teguk 100 plus untuk segarkan mata and terus ambik 10 buku kimia+physic bersama nota-notanya beserta netbook untuk usha2 contoh soalan kat web pulak. Wah! Memang menyusahkan betul.

Dan biasalah, Mohd Norazam bila study memang bersepah. Tu baru study. Kalau buat kerja benda yang lukis besar2. Memang lagi bersepah la. Dan meja kecik anak sedara aku jadi mangsa. Hahaha.
So sampai pagi lah aku study benda tu. Sampai satu tahap bila aku bosan da habis study, aku ambik gitar and main walaupun jari tak mengizinkan pagi2 buta tu. Tak de lah buta sangat sebab pukul 6 pun masa tu. Keputusan untuk tak tidur memang tepat sebab kalau aku tidur, terpinga-pinga lah aku nak jawab.



Alhamdulillah, apa yang disoal boleh jawab walaupun salah study. Nasib baik lah sempat lagi usha2 yang tersalah tu dalam masa 10 minit. Keluar pulak tu soalan dia. Hahaha. And aku rasa semua boleh mengaku yang kertas 3 kimia tadi memang senang. Fuh!

It made me think,
Isn't it nice if everyday is an exam day so that I will always do like what I just did since couple hours ago till now?
Next target is to study the relationship between school holiday and study for subjects on the next week. Kepada kawan-kawan yang membaca ni, keep fighting ye. Good luck untuk buat yang paling best! Selamat bercuti! Assalamualaikum...








Tau kenapa aku tak study kat meja study aku? First sebab tak terang. Second sebab tempat tu sekarang bertimbun-timbun dengan beg-beg, buku-buku and kertas kertas. Cuti esoklah aku kemas.


And that's what happen when the cermin no longer be able to give its service as a cermin completely. Sebab kat situ ada gambar, ada gambar, kad raya, kad raya, kad raya lagi and gambar lagi. Kad tu dapat masa raya yang lepas (dapat 3 je kita). Yang dua gambar atas tu gambar budak kecik. Sape tah dia. Masa tu umur dia 9 tahun darjah tiga. Hoa hoa hoa! Kolakar bonar lah gambar dia. ;-)
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

What do you feel?