Gambar masa gerhana bulan semalam

Nampaknya saya, Mohd Norazam telah menjadikan diri sendiri gila sebab buat post pagi-pagi. Tapi tak de la pagi mana pun.

Jadi sebelum semuanya hilang, I just wanna tell that mimpi aku best semalam. Best sebab it's kinda adventure dream which it end with me being a hero and save the whole world. Woahahaha! So what's the dream about? Surely la aku tak cakap. Unless memang aku ni kanak2 sekolah rendah, memang aku nak semua orang tahu. Hahaha!

Ok ok habis dengan tu. Sebenarnya aku nak post jugak kat blog pasal gambar yang aku ambik semalam. Niat di kalbu ingin mengambil gambar gerhana bulan. Tapi memandangkan kamera saya hanya sekadar menepati syarat je and aku memang tak de lens yang panjang macam rail kereta api tu, so gambar dia jadi la tak nampak sangat. Gambar bulan yang aku ambik sebelum ni lagi besar. Tapi masa tu aku ambik gambar bulan tu sebab memang fenomena bulan paling dekat dengan bumi so sememangnya akan nampak lagi besar la.

Lama aku duduk kat luar rumah tu sorang2 tunggu bulan tu gerhana penuh. 1 jam lebih jugak kot. Then aku duduk la atas bonet kereta ayah aku. Err sebenarnya bukan duduk tapi baring terus. Langit cerah pulak tu. Memang favourite den lah tengok bintang2 yang cantik2 tu sambil
melayang-layangkan fikiran tak bertali. Dan sudah tentu lah, ambik gambar bintang tu sekali.

Oleh kerana aku rasa hampa siket dengan hasil gambar bulan tu, so aku decide lah nak ambik gambar bintang. Tapi nak nampak jelas memang tak lah. Dalam gambar yang kat bawah ni, aku sememangnya nak tunjuk dia punya warna warna bintang tu je. Err sorry gambar banyak noise. ISO 3200 biasalahkan. Shutter speed 4 secs. And FYI jugak, aku tak guna tripod sebab malas nak masuk rumah CARI benda tu kat mana. Tu yang gambar bintang gegar2 tu. Maaflah. Papepun, enjoice..











P/s: DULU AKU PERNAH MINTAK TELESKOP SEBAB NAK TEROPONG LANGIT MALAM-MALAM TAPI BELUM TIBA MASANYA KOT. NAMPAKNYA AKU HARUS TERUS MENANTI.
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

What do you feel?